I. ZAŁOŻENIA AKADEMII
Projekt akademii jest zgodny z kluczowymi kompetencjami coacha ICF. Obejmuje 60 godzin szkolenia.
Korzyści:
- wzmocnienie efektywności zespołów,
- wzrost skuteczności w realizacji celów biznesowych,
- rozwinięcie umiejętności zadawania pytań i aktywnego słuchania,
- praktyczne poznanie typologii osobowości Klienta,
- poznanie narzędzi coachingowych,
- zwiększenie motywacji i poczucia własnej wartości,
- zdobycie doświadczenia w roli Coacha i Klienta coachingowego,
- wzrost satysfakcji i zadowolenia z życia,
- poznanie modelu wdrożenia i funkcjonowania coachingu w organizacji.
Akademia skierowana jest w szczególności do:
- menedżerów ds. HR,
- menedżerów zespołów sprzedażowych,
- menedżerów sprzedaży bezpośredniej D2D,
- przedstawicieli handlowych i KAMów,
- mentorów biznesu,
- trenerów i coachów,
- przedsiębiorców i właścicieli firm,
- studentów ostatnich lat kierunków menadżerskich, psychologii, socjologii, pedagogiki,
- osób poszukujących zmiany.
Prowadzimy grupy z programem dopasowanym do określonej branży, dzięki czemu uczestnicy mogą wzajemnie wymieniać się doświadczeniami i nawiązać kontakty biznesowe.
II. TEMATYKA AKADEMII
- Definicje coachingu, rodzaje coachingu.
- Filary coachingu.
- Kluczowe kompetencje coacha: umiejętność słuchania w coachingu, umiejętność zadawania pytań, umiejętność budowania relacji, podsumowywanie i wyciąganie wniosków, pobudzanie kreatywności, itp.
- Modele coachingowe i narzędzia: T(GROW), Mocne Pytania, Pytania Kartezjańskie, Model Roberta Diltsa, Coaching Circle Noble Manhattan, Koło Życia i Koło Kompetencji, Dobrze Sformułowany Cel, SCORE, STAR, SMART, Znaczące Rozmowy (7 typów rozmów wg Roberta Hargrova), Model Coachingu Narzędziowego i inne.
- Wartości i etyka w pracy coacha. Zasady pracy coacha.
- Coaching w organizacjach. Coach wewnętrzny, szef w roli coacha, procedura coachingu.